Havana - Reisverslag uit Havana, Cuba van Nina Romme - van Moll - WaarBenJij.nu Havana - Reisverslag uit Havana, Cuba van Nina Romme - van Moll - WaarBenJij.nu

Havana

Door: Nina

Blijf op de hoogte en volg Nina

19 Juli 2012 | Cuba, Havana

Hola amigos!

Na een uurtje of tien vliegen zijn wij afgelopen maandag aangekomen op Cuba. Fijn hotelletje aan de rand van het oude centrum. En verder: werrum!

De eerste avond hebben we ons meteen ondergedompeld in het Cubaanse uitgaansleven. Het rummuseum was voor de gelegenheid omgebouwd tot de Havana Club. De nazaten van de Buena Vista Social Club gaven hier een geweldig optreden. Onder het genot van een mojito (met uiteraard Havana Club, zeker geen Bacardi!), een Cubaanse sigaar en een lesje salsa kwamen we makkelijk over de vermoeidheid van de reis heen.

De afgelopen twee dagen hebben we Havana verkend. De Cubaanse temperaturen en manieren beginnen al een beetje te wennen. De stad is 1 groot automuseum. Vanochtend miste we net de bus naar Haarlem, die kwam hier ook nog voorbij...

Zodadelijk gaan we onze huurauto ophalen om vervolgens te vertrekken naar Vinales. Een groene streek met veel tabaksplantages.

Adios!
Niek en Nina

• 19 Juli 2012 - 15:48

Annemieke:

Fijn te horen dat jullie goed aangekomen zijn en al wat kunnen wennen aan het Cubaanse leventje. Ik vond de sfeer in Havana geweldig, maar ook Vinales is zeker wel iets om naar uit te kijken. Meteen de ideale locatie om wat sigaren en koffiebonen als souvernir in te slaan! Heel veel plezier!

• 19 Juli 2012 - 17:58

Pa:

Goed aangekomen en meteen vol in het Cubaanse leven.Goed zo
    Geniet ervan en tot een volgende keer.
    Groetjes.

• 19 Juli 2012 - 18:23

Kees En Toos:

Fijn , dat we wat van jullie horen, en alles oke.De foto ook aangepast met Niek erbij haha.
    Geniet maar verder.

• 19 Juli 2012 - 19:02

Maya:

Hallo Nina en Niek,

Meteen in het uitgaansleven, klinkt goed!

Met al die oldtimers kunnen ze daar de nieuwe uitvinding van jouw collega Catarina Esteves wel gebruiken.
    Ze stond gisteren in de krant met de uitvinding van een soort coating, waardoor krassen uit zichzelf herstellen en waardoor je auto niet meer vuil wordt. Het vuil spoelt er met de regen af.

Ik ben benieuwd naar het verdere verloop van jullie reis.

Groetjes

• 20 Juli 2012 - 11:06

Henrice:

Heel fijne tijd in Cuba!
    Is jullie huurauto ook een oldtimer?
    Groetjes