Van Havana tot Santiago de Cuba - Reisverslag uit Santiago de Cuba, Cuba van Nina Romme - van Moll - WaarBenJij.nu Van Havana tot Santiago de Cuba - Reisverslag uit Santiago de Cuba, Cuba van Nina Romme - van Moll - WaarBenJij.nu

Van Havana tot Santiago de Cuba

Blijf op de hoogte en volg Nina

25 Juli 2012 | Cuba, Santiago de Cuba

Hola! Que tal?!!

Wij zijn na een lange dag aangekomen in Santiago de Cuba. Maar eerst de reis tot nu toe:

Vanuit Havana (waar we ongeveer vijf uur op onze huurauto hebben gewacht, dus meteen wennen aan de Cubaanse gewoontes...) zijn we naar Vinales gereden in onze vrij nieuwe, maar niet meer zo complete Kia Picanto. Maar het rijdt verder prima. Het hotel in Vinales lag op een heuvel en bracht een geweldig uitzicht op de vallei met de afgeronde bergen. 's Ochtends zijn we met gids Douglas een wandeling gaan maken, waarbij we een plaatselijke boerderij hebben bezocht waar het gezin bananen, tabak, en allerlei groentes verbouwde. Ook verkochten ze hun eigen sigaren en koffie. De koffie was heerlijk. De wandeling die zo'n twee uur zou duren, hebben we uiteindelijk na vier uur maar afgekapt, omdat we anders nooit meer voor het donker in Cienfuegos zouden aankomen.

In Cienfuegos stond het hotel aan een mooie baai. Op weg naar Trinidad zijn we naar een waterval geweest gelegen in een prachtig natuurgebied. In Trinidad zijn we het nogal saaie all-inclusive hotel ontvlucht, door ook daar een mooie wandeling te gaan maken in de natuur met als spectaculair hoogtepunt een grot die te bereiken was door de rivier door te waden. Het laatste stukje was het flink klauteren langs de grotwand en de natuurlijke zwembaden die in de grot aanwezig waren. Einde van de dag hebben we in Trinidad genoten van de Cubaanse muziek.

Van Trinidad naar Cameguey. Een doolhof waar fietsers je de weg wijzen naar je hotel door voor je uit te rijden. 's Avonds leuk tochtje door de stad met de bici-taxi. De volgende dag kennis gemaakt met een minder vriendelijke kant van Cuba: band lek geprikt, zodat we deze nog moesten laten plakken. Gelukkig door waarschuwing in de reisomschrijving ons niet (teveel) laten afzetten bij het bandenplakken.

Vandaag anderhalf uur stil gestaan omdat er een ongeluk was gebeurd en de weg was afgesloten, maar uiteindelijk dus veilig en wel in Santiago de Cuba aangekomen. Morgen gaan we hier het carnaval verkennen.

Hasta la vista! Niek en Nina

• 25 Juli 2012 - 07:13

Anouk:

Hiii NiNi's,
    Klinkt goed hoor! Hebben we lekkere rum daar? Gelukkig is het hier nu eindelijk zomer. Lekker naar het strand vandaag (nadat de laminaarvloer eruit is ;), slopen gaat supergoed). Geniet nog!
    Lfs, Anouk

• 25 Juli 2012 - 09:31

Marieke:

Ha Nini's,

klinkt weer als een mooie reis! Ik kan me alleen niet voorstellen dat jullie het all-inclusive hotel zijn ontvlucht. Dat zou ik noooooit doen! Ha ha. Maar het is weer een echte ontdekkingsreis voor jullie. Vergeet ook niet om salsa te gaan dansen. Ook erg leuk.

Veel plezier.
    X Marieke

• 25 Juli 2012 - 10:09

Kees En Toos:

Hoi Nina en Niek

Het is daar een heel ander leven als hier.
    Nina aan de koffie?
    wij hebben ook vakantie en super weer.
    geniet maar verder van jullie reis. .

• 25 Juli 2012 - 20:04

Pa.:

Es muy bien gracias.
    Jullie hebben alweer heel wat gezien en meegemaakt.
    Lekke band,fietsgidsen,prachtige natuur mooie wandelingen enz.
    Geniet er nog maar even van.

Hasta la semana que viene.

pa.

• 26 Juli 2012 - 16:49

Will:

Jullie kunnen daar alvast ideeën opdoen voor de komende carnaval.
    Geniet en veel plezier.

• 27 Juli 2012 - 10:28

Kees En Toos:

hoi vakantiegangers

Ook hier is het warm.
    Bij de Beekse Bergen, de apen krijgen waterijsjes met stukjes fruit. haha
    De leeuwen bloedwaterijsjes met vlees er in.
    Het was een plaatje om te zien.

veel liefs uit het warme Eersel

• 28 Juli 2012 - 09:44

Door Laura:

Weer heel wat beleefd en alle kanten van Cuba bekeken. Lijkt me een heel mooi land. Maar wel uitkijken. Nu nog een paar dagen en dan zijn jullie weer in ons vertrouwde kikkerlandje. Heeft ook wel iets. Geniet er nog van en tot ziens aanstaande dinsdag.