Welcome to Egypt! - Reisverslag uit Caïro, Egypte van Nina Romme - van Moll - WaarBenJij.nu Welcome to Egypt! - Reisverslag uit Caïro, Egypte van Nina Romme - van Moll - WaarBenJij.nu

Welcome to Egypt!

Door: Nina

Blijf op de hoogte en volg Nina

21 November 2007 | Egypte, Caïro

Het was eigenlijk niet de planning om tijdens de paar dagen in Egypte de waarbenjij.nu bij te houden, maar met het internetcafe aan de overkant van de straat is het wel erg makkelijk.
In de nacht van maandag op dinsdag zijn we na een vertraging van twee uur dan eindelijk in Cairo aangekomen. Dinsdag hebben we de omgeving van het hotel een beetje verkend. Een rijke zakenbuurt met een heleboel ambassades waaronder de Nederlandse, gelegen op een eiland in de Nijl.
Vandaag was onze eerste 'echte' Egypte dag, want we zijn meteen naar de pyramides geweest. Dit deden we in stijl, want we zijn al hobbelend op een kameel naar de pyramides gereden. Een belevenis op zich! Helaas lukt het niet om foto's op de site te zetten, maar de geinteresseerden moeten bij terugkomst maar eens komen kijken naar onze volleerde kameelrijdkunsten. In de een na grootste pyramide zijn we ook naar binnen gegaan en hebben we als een ware farao in de sarcofaag gelegen. Lekker toeristisch, maar toch wel heel apart om te zien. Naast de drie pyramides van Gizeh hebben we natuurlijk ook de beroemde sfinx bewonderd. Daarna gingen we door naar Memphis, de eerste hoofdstad van Egypte, waar enkele beelden van Ramses II te zien waren, waaronder eentje die z'n benen al kwijt was en daarom maar plat op de grond was gelegd. De laatste stop was in Saqqara, waar de koning die niet kon kiezen tussen Noord en Zuid Egypte (vroeger gescheiden van elkaar) beide helften tevreden stelde door zijn ingewanden op de zuidelijke manier te begraven en de rest van zijn lichaam op de noordelijke manier, in een pyramide dus.
Dit alles onder begeleiding van onze gids Rady, die alle verhalen mooi wist te vertellen en de monumenten een stuk aansprekender maakte.

Nog een paar leuke weetjes en dingetjes:
- Een aantal keer per dag worden we hier verblijd met een zingende moslim vanaf de minaret, ook om 5 uur 's nachts, heel fijn...
- We hebben al heerlijk gegeten tussen de waterpijprokende Egyptenaren. Alleen die dampen waren al genoeg voor ons...
- Rijk en arm zijn ook hier weer naast elkaar vertegenwoordigd.
- O ja en over de kamelen; Ik (Nina) zat op een gigantisch grote kameel (best eng in het begin), maar ons mam moest op een kleintje haha. Echt een komisch gezicht.
- Iedereen is erg aardig, maar als iemand zo ongeveer 10 keer in een gesprek 'welcome to Egypt' zegt, dan weten we het wel weer.
- Het verkeer in Cairo is echt rampzalig. 's Ochtends en 's avonds staat de hele stad vast.
- Dankjewel in het Arabisch is sjokram (tenminste zo spreek je het uit).

Tot zover onze Egyptische belevenissen. Komende week gaan we nog naar het Egyptisch museum, de bazaar en de citadel, een oase in de woestijn en misschien nog wel meer.

Groetjes, Maya en Nina

• 21 November 2007 - 20:54

Jan En Paula:

Wat gezellig samen in Egypte,geniet ervan wij doen dit van jullie reis verhalen.
    gr.Jan en Paula.

• 21 November 2007 - 21:22

Niek:

Klinkt goed allemaal behalve dan die zingende moslim om 5 uur 's nachts.
    Geniet er maar goed van met z'n twee en tot volgende week.Liefs Niek en Sil xxx...

• 21 November 2007 - 21:52

Nouk:

Heej Maya en Nina,
    Wiehoe, lekker!! Niet verdwalen in de woestijn hoor! Heel erg bedankt voor je kaartje heel erg lief!
    Ik bel je als ik ook terug ben van vakantie, ik vertrek morgen naar de sneeuw.
    Koud, maar geen last van zingende moslims s nachts. Geniet nog!
    Lxfs, Nouk

• 22 November 2007 - 08:27

Marieke:

Toch wel weer leuk om op de site te lezen hoe jullie je vermaken in Egypte. Veel plezier en geniet van de mooie omgeving en het lekkere weer.

Groetjes,
    Marieke

• 22 November 2007 - 10:50

Laura:

Weer een heleboel belevenissen! Lijkt me erg leuk! Vooral zo'n kamelenreis.
    Geniet nog maar van de vele bezienswaardigheden!
    Mooi weer en tot ziens in Nederland!
    Groeten
    Toon en Laura

• 22 November 2007 - 12:20

Harrie:

Reageren op waar ben jij doe ik liever dan met mijn grote vingers een sms je terug sturen.
    Leuk jullie belevenissen te lezen Geniet ervan en tot ziens.
    With love from Harrie.

• 23 November 2007 - 08:46

Toos En Kees:

hoi Maya en Nina

Fijn dat jullie het goed maken.

Nog een fijn verblijf de komende dagen.

Geniet er maar goed van.

Kees en Toos