Afscheid - Reisverslag uit Entebbe, Oeganda van Nina Romme - van Moll - WaarBenJij.nu Afscheid - Reisverslag uit Entebbe, Oeganda van Nina Romme - van Moll - WaarBenJij.nu

Afscheid

Door: Nina

Blijf op de hoogte en volg Nina

02 December 2011 | Oeganda, Entebbe

Hallo allemaal,

Nog een laatste berichtje van ons uit Uganda.

Lake Bunyonyi viel helaas een beetje tegen, aangezien het veel heeft geregend (terwijl dit een meer was zonder hippo's, krokodillen of bilharzia, dus ideaal om te zwemmen bij mooi weer) en de accomodatie het minste van de vakantie was. Maar we zijn toch een dagje met een houten boomstamkano het meer op gegaan om twee van de vele eilanden van lake Bunyonyi te bezoeken. Gelukkig hebben we het droog gehouden en hebben we een basisschool op eiland Bwama bekeken. Elke dag kwamen de kinderen met de kano naar school toe. Het was de eerste keer dat ik hier m'n trouwring goed in de gaten moest houden, want hij was bijna vakkundig gejat door een heel schattig ogend meisje dat wel even 'mijn hand vast wilde houden'. Daarna heeft ze nog m'n horloge en een versieringkje aan m'n tas geprobeerd, maar tevergeefs. Wel heel leuk om te zien hoe de kinderen daar naar school gaan.
Daarna gingen we door naar eiland Buschara waar we heerlijk geluncht hebben wij het resort dat daar lag en we een kleine wandeling rond het eiland hebben gemaakt.

Na Lake Bunyonyi zijn we verder gegaan naar Lake Mburo. Dat was echt weer een verademing; superdeluxe huisje (met warm water!) en een nationaal park waar we weer een aantal 'nieuwe' dieren aan ons Ugandalijstje hebben mogen toevoegen: elandantilope - bijzonder om te voet te spotten, impala - enige park in Uganda waar deze voorkomen en te voet tot op een paar meter te benaderen en ook nog Burchell's zebra.

Gisteren zijn we weer in Entebbe aangekomen, waarmee ons cirkeltje weer rond is. We hebben al afscheid genomen van Ronald, onze geweldige gids in Uganda. We kregen van hem alvast een kerstkadootje, twee handmade engeltjes voor in de kerstboom. En op het bijbehorende kaartje stond de mededeling dat hij hoopte ons over vijf jaar met een grote glimlach EN een baby weer terug te zien in Uganda!
Vandaag hebben we de botanische tuin en het Uganda Wildlife Education Centre bezocht. Dit laatste was een soort dierentuin (aangesloten wij WAZA) met extra educatieve doeleinden t.o.v. de Ugandese bevolking. Morgen vertrekken we alweer naar Nederland. 8 uurtjes vliegen om zondagochtend vroeg weer in Brussel aan te komen.

Ben erg benieuwd naar de verrassingen die op ons wachten, waaronder film en Luuk, haha!

Tot snel! x Niek en Nina

• 02 December 2011 - 13:52

Annemieke En Ruud:

Geniet van de laatste dag en een goede reis naar huis morgen! Bedankt voor de 'welkom thuis' kaart en jullie prachtige trouwkaart!

• 02 December 2011 - 15:00

Maya:

Tot zondag!

• 02 December 2011 - 16:35

Laura:

Een hele goede reis terug en tot zondag!

• 02 December 2011 - 16:50

Luuk:

Ik ben ook erg benieuwd naar jullie, ik kan niet wachten!

• 02 December 2011 - 18:04

Willem:

goede reis!
    wanneer is eigenlijk de filmavond?

• 02 December 2011 - 21:41

Kees En Toos.:

Een hele goede reis terug na huis.

groetjes.

• 04 December 2011 - 11:04

Jan En Paula:

Nina en Niek wij hebben weer genoten van jullie reis verhalen,
    gr.Jan en Paula