Bénoué et le train - Reisverslag uit Douala, Kameroen van Nina Romme - van Moll - WaarBenJij.nu Bénoué et le train - Reisverslag uit Douala, Kameroen van Nina Romme - van Moll - WaarBenJij.nu

Bénoué et le train

Door: Nina

Blijf op de hoogte en volg Nina

27 Augustus 2005 | Kameroen, Douala

Voor het eerste een berichtje vanuit een andere plaats dan Maroua. Afgelopen woensdag zijn we vroeg vertrokken naar Bénoué, om daar nog een laatste keer te kijken en om te laten zien waar Anouk en ik ons onderzoek hebben uitgevoerd. Helaas hebben we niet zoveel beesten gezien, omdat het gras echt gigantisch hoog stond. Zelfs de nijlpaarden hebben we niet meer te pakken gekregen, omdat er simpelweg teveel water in de rivier stond. Dus op de plaatsen waar we ze normaal altijd bij elkaar in een grote plas zagen, was nu een wild stromende rivier ontstaan en daar houden nijlpaarden niet van. We hebben nog wel een avontuurlijk tochtje dwars door dichtbegroeide bush en wadend tot onze knieen door riviertjes gemaakt, maar het mocht niet baten. Ze waren niet te spotten... De waterval bij het campement was ook keiveel groter geworden. En na een dag was het water zover gestegen, dat de waterval bijna verdween. Het was echt een mega rivier geworden. Wat een verschil vergeleken met april, toen de rivier niet meer was dan een stroompje water van een halve meter. We liepen toen gewoon over de bodem van de rivier, zwommen er twee maanden later in, en nu was het te gevaarlijk om erin te zwemmen! Maar het was in ieder geval wel leuk om nog een laatste keer in het park te zijn en tijdens de nightdrive zagen we nog wel een genet in een boom zitten en deze katachtige hadden we nog nooit eerder gezien. Ook zijn we in het platform van de zogenaamde belboom geklommen, nu kon Niek ook eens zien van waaruit ik pogingen deed om een beetje bereik te vangen om even te kunnen kletsen vanuit de bush. Mijn gids Fatap is ook met ons meegeweest, hij vond het geweldig om nu eens te zien hoe al die mensen van de foto er echt uitzagen.
Gisteren zijn we 's ochtends naar Ngaoundere gereden. Gelukkig waren de treinkaartjes snel geregeld en konden we rustig afwachten tot de trein ging vertrekken. Stipt om 18.20u vertrok ie, en na een lange reis kwamen we rond 9.00u weer aan in Yaounde. Daar meteen de bus naar Douala gepakt, en daar zitten we nu in een hotelletje. Wat is een warme douche een luxe!! Echt wel relaxed!
Morgen vertrekken we naar Limbe, waar ze zwarte vulkaanstranden hebben, en waar we ook een botanische en zoologische tuin kunnen bekijken. Van daaruit gaan we weer verder naar Korup National Park, waar we het tropisch regenwoud gaan ontdekken. En daarna gaan we door naar Mount Kupe, om een mooie bergbeklimming te gaan maken. Maar ik hoop van tevoren of misschien meteen naderhand weer een computer met internet tegen te komen, zodat ik weer wat nieuwe avonturen kan beschrijven.
Iedereen wederom bedankt voor de berichtjes, mail kijken lukt momenteel even niet, maar dat komt de volgende keer wel weer.

Dikke kus van Nina! En groetjes van de rest van het reisgezelschap!

• 27 Augustus 2005 - 21:39

Tante Mia:

Ha Nina,
    Goede reis en de groetjes aan de rest van de familie!

• 28 Augustus 2005 - 06:50

Lein:

heej nina!
    Ben benieuwd naar de verhalen van jullie reis! Maar ik kan ze over een paar weken weer 'first hand' horen!
    groetjes lein

• 28 Augustus 2005 - 09:18

Tante Toos:

Het is weer een heel mooi verhaal Nina.
    Het is leuk allemaal te lezen.Geniet er nog maar lekker van het is weer zo voorbij.

groetjes aan iedereen.

• 28 Augustus 2005 - 11:11

Marielle Stravens:

hallo,
    ik heb begrepen dat je ziek bent. beterschap en een knuffel. groeten marielle stravens.

• 29 Augustus 2005 - 11:00

Anneke:

Hey Nina,
    Die douche zal wel deugd gedaan hebben! Is dit de eerste warme douche sinds je vertrek?
    Trek veel foto's van al je avonturen, ik ben vooral benieuwd naar de vulkaanstranden! Lijkt me machtig!! Nog veel plezier verder!

Groetjes (aan iedereen daar),
    An

• 31 Augustus 2005 - 19:32

Simone:

Hallo Nina!

Ik lees nog al je verhalen en ze blijven erg leuk om te lezen! Super dat Niek, jullie pap en Thijs nu ook bij jullie zijn. Nu kunnen ze ook ervaren wat jij allemaal hebt meegemaakt. Ik wens jullie nog heel veel plezier samen in Kameroen. Geniet van jullie reis!

liefs Simone