Au revoir Maroua! - Reisverslag uit Maroua, Kameroen van Nina Romme - van Moll - WaarBenJij.nu Au revoir Maroua! - Reisverslag uit Maroua, Kameroen van Nina Romme - van Moll - WaarBenJij.nu

Au revoir Maroua!

Door: Nina

Blijf op de hoogte en volg Nina

23 Augustus 2005 | Kameroen, Maroua

Even een heel kort berichtje van mij. Door alle dingen die we nog af hebben moeten handelen, heb ik geen uitgebreid verslag kunnen typen.

De jongens zijn veilig aangekomen en hebben zich al net zo erg verbaasd over alle rare Kameroenese dingetjes als wij in het begin.
Gisteren zijn we naar Waza geweest en het was een erg mooi dagje. Eerst twee groepen olifanten die zich samenvoegden tot een groep van wel 160 dieren, en alsof dat nog niet genoeg was, als klap op de vuurpijl nog een megagrote groep giraffen (iets van 100 ofzo!!). Dus toen had ik mijn lievelingsdiertjes ook weer kei goed kunnen bekijken. Dus wij zijn weer tig foto's en mooie filmbeelden rijker. Ook hebben we een 'chef' zijn onderkomen bezocht waar hij met zijn 25 vrouwen en 200 kinderen woont. Het bezoekje stelde niet zoveel voor, maar de weg er naartoe was des te enerverend... Wat een baggerweg, maar wel met een geweldig uitzicht over de bergen.
Morgen gaat de grote rondreis echt beginnen. Eerst naar Bénoué om daar gedag te zeggen en daarna het onbekende zuiden verkennen. Hopelijk gaat het lukken om daar af en toe een internetcafeetje binnen te duiken om even snel verslag uit te brengen van de laatste belevenissen.

Iedereen voor de zoveelste keer bedankt voor alle lieve berichtjes en tot snel!

Liefs, Nina

P.s.: Omdat ik geen tijd meer heb gehad om aparte mailtjes te typen: Neelke bedankt voor je brief, tante Luus jouw brief is helaas niet meer op tijd aangekomen, die wordt als het goed is nagestuurd... Marieke, dankjewel voor het smsje.

• 23 Augustus 2005 - 20:55

Yolanda:

Nog superveel plezier de komende weken en geniet van het samenzijn!!!!

Dikke kus,
    Yolanda

• 24 Augustus 2005 - 06:54

Marieke:

Maak er een mooie rondreis van met z'n vieren en tot heel snel!

Liefs,
    Marieke

• 25 Augustus 2005 - 19:30

Kiepke:

hoi nina en natuurlijk niek is ie goed aangekomen geen lekke banden gehad haha verders alles goed ??weet eigelijk niet zoveel te vertellen maar nog veel plezier daar en niek geniet van je vakantie

• 26 Augustus 2005 - 08:30

Anneke:

Hoi Nina,
    Amuseer je met de mannen en geniet van je rondreis door het onbekende Zuiden.
    Groetjes,
    An

• 27 Augustus 2005 - 09:52

Aan De Witte Familie:

Hallo Harrie, Thijs, Niek, Annouk en Nina.
    Ja ja het is nu wel een hele club hoor.
    Hoe gaat het met jullie?
    Hier wordt het weer nu ook wat beter en kunnen we wat meer van het buiten leven genieten.
    Ik geloof Nina dat je een beetje bevangen bent door Eloisa's soms wel erg overdreven Amerikaanse verhalen.
    Ik vraag me af of hij de namen van zijn kinderen wel allemaal kan onthouden. Hoeveel badkamers die zogenaamde chef in zijn kasteel heeft.
    En hoeveel slaapkamer er wel niet zijn.
    Als ik naar ons thuis vroeger kijk zouden er 5 op een kamer kunnen slapen en zouden er dus minimaal 40 slaapkamers moeten zijn.
    Klopt dat een beetje?
    Het leest wel lekker hoor zo'n verhaaltje.
    Wij wensen jullie nog veel sterke verhalen toe rond jullie kampvuur en nog heel veel plezier allemaal met de rondreis.

Groetjes Ome Kees