Le santé... - Reisverslag uit Maroua, Kameroen van Nina Romme - van Moll - WaarBenJij.nu Le santé... - Reisverslag uit Maroua, Kameroen van Nina Romme - van Moll - WaarBenJij.nu

Le santé...

Door: Nina

Blijf op de hoogte en volg Nina

17 Augustus 2005 | Kameroen, Maroua

Het heeft even geduurd voordat jullie weer iets van me hoorden, maar helaas ben ik in de tussentijd nogal ziek geweest. Van het ene op het andere moment, leek wel, had ik kei hoofdpijn en buikpijn en daarna heeft het nog een hele tijd geduurd voordat ik me weer wat beter voelde. Vorige week maandag ben ik voor het eerst bij de dokter geweest, alles laten testen en het bleek dat ik malaria had (één plus op een schaal van drie, dus dat is nog in het beginstadium) en ook nog ’s amoeben in m’n buik. De malaria is heel makkelijk te verhelpen door een kuurtje Arsumax, maar de amoeben dat was dan weer een ander verhaal. Antibiotica meegekregen, maar ik merkte maar geen verbetering, zat nog ongeveer elk uur op de wc. Dus ik weer terug naar de dokter, en ik kreeg weer andere medicijnen voorgeschreven. Tegen alle zin in toch maar proberen te eten, want dan zouden de medicijnen beter werken. Nou, langzaamaan begon ik me wel iets of wat beter te voelen, maar de diarree hield er helaas niet mee op. Dus een week na m’n eerste bezoek maar weer terug naar de dokter, met als gevolg dat ik nu aan m’n derde soort antibiotica zit, wat eigenlijk ook niet goed voor een mens kan zijn… Maar gelukkig voel ik me nu echt een heel stuk beter dan afgelopen week het geval was en op wat kleine toilet-ongemakjes na, kan ik weer redelijk normaal m’n gang gaan. Eindelijk weer goeie eetlust en eindelijk ook weer de fut om wat te ondernemen. Na ruim een week zowat elke moment van de dag in bed te hebben gelegen, is dit een hele verademing! Ondertussen heeft Anouk een spoedcursus verpleging op z’n Kameroenees gehad, dus wat dat betreft is er erg goed voor mij gezorgd, zou niet weten wat ik zonder haar had gemoeten! Mijn dank is groot!
En ja, wat heb je verder nog te vertellen als je ruim een week plat hebt gelegen, helaas niet zo heel veel spannende dingen. Nu ik weer zin in eten heb, begin ik ook weer alle lekkere dingetjes van Nederland te missen. Ik zou wel zin hebben in een broodje kroket met mayo of een appelflap! Een beetje zelfkwelling is het wel om daar hier zo over na te denken, maar nog maar drie en een halve week en ik kan weer alles eten wat ik maar wil (behalve dan de echte Kameroenese keuken, maar die zal ik voorlopig nog niet heel erg missen!). En nog veel belangrijker: zaterdag zijn de mannen hier! Nu is het nog maar een kwestie van dagen, de weken zijn voorbij! Dan gaan we eerst sightseeing Maroua doen, daarna nog een laatste bezoekje aan Bénoué en dan met z’n allen het zuiden verkennen. Spannend!

Waarschijnlijk begin volgende week nog een laatste berichtje uit Maroua en daarna hoop ik tijdens de rondreis nog af en toe een internet cafeetje tegen te komen om de nieuwste belevenissen weer te kunnen vertellen.

Liefs van Nina

  • 17 Augustus 2005 - 19:30

    Rick H:

    Whow, dat klint heftig. Gelukkig gaat het weer wat beter met je, maar zo lang ziek zijn in een vreemd land is nooit leuk. Hopelijk gaat het vanaf nu goed, want met zo'n rondreis wil je je toch niet slecht voelen. Veel plezier nog daarbij, geniet ervan!

  • 18 Augustus 2005 - 09:02

    Zet De Koffie Maar Vast Klaar!.:

    De mannen komen er aan.
    Nog even Nina en je kunt ze in je armen nemen.
    Steun je ze wel een beetje daar, jouw ervaring zullen ze wel kunnen gebruiken in dat toch wel ruige land.Maak er nog een leuke tijd van samen.
    Deze tijd vergeet je je leven niet meer.
    Hopelijk ben je weer snel van alle ongemakken verlost.O Ja, Anouk bedankt hoor, we geloven dat je een geweldige steun voor nina geweest bent.

    Groetjes en beterschap Ome Kees en Tante Toos

  • 18 Augustus 2005 - 10:07

    Anneke:

    Hoi Nina,
    Oei, dat is niet zo goed! Ik ben blij dat je nu weer beter bent (en dat je zo'n goede verpleegster naast jou had)! Zoals Rick H al zei, ziek zijn in een vreemd land, ver van thuis is niet leuk, en dan is alle steun erg welkom. Nog drie weekjes, dat is wel voorbij gevlogen dan he.
    Geniet nog van je laatste weekjes, en van je bezoek!
    Groetjes,
    An

  • 18 Augustus 2005 - 10:31

    Gerry:

    Endelijk, na eerst een half jaar, maanden, weken, dagen, komen nu de uurtjes eraan die je moet wachten tot de mannen er zijn. Ik hoop dat je weer bent opgeknapt en dat je er volop van kan genieten.
    Groetjes van het op het moment zonovergoten Hollandje.

    Gerry

  • 18 Augustus 2005 - 16:14

    Tante Mia:

    Ha Nina,
    Blij dat het weer wat beter met je gaat!
    De fut móét er ook weer inkomen want de jongens zij nu denk ik al op Kameroenese bodem! Eindelijk hé.
    Ik hoop dat jullie het daar samen heel gezellig hebben en er van genieten.
    Heel veel groetjes en xxx voor jou en voor de jongens van ons!!

  • 19 Augustus 2005 - 13:56

    Annemieke:

    Fijn dat het weer wat beter met je gaat nina!
    gelukkig komen morgen alweer de mannen eraan !lijkt me erg fijn om weer wat bekende mensen te zien!
    verder hartstikke bedankt voor je lange brief die hier op me lag te wachten, het is inderdaad erg fijn af en toe post te krijgen!

    nouja veel plezier nog, de komende maand zal wel super worden, dus geniet ervan!

    groetjes uit het verre Amerikaa, Annemieke

  • 21 Augustus 2005 - 12:29

    Jolanda:

    hoi nina. Lijkt me niet echt fijn ziek zijnin zo'n land. Dan zijn de ziekte voorzieningen hier toch wel beter. Hopelijk heb je de laatste weken er geen last meer van. Veel plezier met de mannen!!
    Groetjes uit roosendaal

  • 21 Augustus 2005 - 12:54

    Ome Kees:

    Eindelijk is het dan zover, de vereniging met een gedeelte van de familie.
    Hoe is het mogelijk dat een paar simpele dorpsmensen je gevonden krijgen in dat voor ons toch heel vreemd land.
    Jullie zullen elkaar vast wel een hoop te vertellen gehad hebben na zo'n vermoeiende reis van drie dagen.
    Ik heb gehoord dat de mannen al met de taxi(bromfiets) naar de stad geweest zijn.
    Heb je er ook foto's van gemaakt Nina:?:
    Ik ben toch benieuwd hoe dat er uit heeft gezien, drie van die bleekscheten achter zo'n zwartje:lol:
    Geniet van het samen zijn zo ver van huis.:smile:
    Het is weer zo voorbij.

    Groetjes van ons allen

  • 23 Augustus 2005 - 10:54

    Will:

    Veel plezier met de mannen, fijn dat je weer beter bent. Groeten voor iedereen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kameroen, Maroua

Kameroen

Recente Reisverslagen:

13 September 2005

Oost, west, thuis best!

09 September 2005

Bijna naar huis!!

02 September 2005

Tropical rainforest!!!

27 Augustus 2005

Bénoué et le train

23 Augustus 2005

Au revoir Maroua!
Nina

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 142
Totaal aantal bezoekers 106045

Voorgaande reizen:

16 Juli 2012 - 31 Juli 2012

Cuba

15 November 2011 - 04 December 2011

Uganda

21 November 2010 - 01 December 2010

Zuid-Afrika

23 Juli 2010 - 14 Augustus 2010

India en Nepal

15 December 2009 - 31 December 2009

Costa Rica

31 Juli 2009 - 15 Augustus 2009

Noorwegen en Denemarken

23 November 2008 - 17 December 2008

Zuidelijk Afrika

19 November 2007 - 26 November 2007

Egypte

13 Juli 2007 - 05 Augustus 2007

China

18 Maart 2005 - 11 September 2005

Kameroen

Landen bezocht: