Heilige koeien en zo - Reisverslag uit Jaipur, India van Nina Romme - van Moll - WaarBenJij.nu Heilige koeien en zo - Reisverslag uit Jaipur, India van Nina Romme - van Moll - WaarBenJij.nu

Heilige koeien en zo

Door: Nina

Blijf op de hoogte en volg Nina

26 Juli 2010 | India, Jaipur

Druk, warm, vies, chaotisch, maar wel heel erg mooi. India is absoluut de moeite waard. Onze reis startte in de hoofdstad Delhi, waar we kort zijn geweest. Het rode fort, Ghandi herdenksteen, drukste straat ter wereld, moskee, rondracen in een riksja (waarvan de chauffeur ongeweer tien keer heeft moeten vragen waar het hotel was, want je zou maar bekennen dat je het eigenlijk zelf niet weet). Erg enerverend, maar wel een belevenis.

Nu zijn we in Jaipur in de regio Rajasthan. De regio van de vrouwen in geweldig mooie, felgekleurde gewaden, gouden neuspiercings en karakteristieke gezichten. Op straat kom je de complete dierentuin tegen; honden, geiten, varkens, apen, kamelen, koeien en af en toe een olifant... Het hotel waar we verblijven is net een museum. Vroeger was het een paleis van de Maharadja, maar nu dus een hotel met super kitsch kamers.
Vandaag hebben we sightseeing Jaipur gedaan; het Amber Fort, met een tempel waarin we een rode stip tussen de ogen hebben gekregen nadat we aan de bel hadden geslingerd (je hoefde geen rondje te geven). Water Palace, waarvan meer verdiepingen onder water liggen, dan boven water. Monkey Temple, alleen daar waren geen monkeys. Wel een mannetje die vanalles over de tempel vertelde. De apen zagen we op de heen- en terugweg (rhesusapen). En vanmiddag hebben we het City Palace bekeken. Erg indrukwekkend en interessant om te zien. Als echte toeristen liepen we rond met zo'n koptelefoontje.

Morgen gaan we bij mensen thuis eten en gaan we 's avonds naar een echte Bollywood film. Als de bioscoop uitverkocht is, kunnen er 3000 mensen in. Zelf vind ik het Indiase eten niet altijd even lekker, maar Niek lust natuurlijk alles.

Overmorgen reizen we weer verder richting Agra, de stad van de Taj Mahal.

Tot de volgende keer!

Groetjes vanuit een erg warm, maar mooi India!

• 26 Juli 2010 - 12:41

Marieke:

Wat leuk, een nieuw reisverhaal en dit keer uit India! Het lijkt me een bijzonder land, een van veel tegenstellingen. Geniet er van, wij werken hier wel gewoon door! ;-)
    Groetjes,

Geniet ervan daar.

Groetjes uit St. Maarten

• 26 Juli 2010 - 14:49

Laura:

Een verrassing: nu al een reisverslag. In dië staat er om bekend een vies maar mooi land te zijn. Dat zullen jullie nog wel vaker tegenkomen. Kijk maar uit met wat je eet. Je hebt zo een voedselvergiftiging te pakken. En geniet van het vele moois dat er te zien is.
    Groeten
    Toon en Laura

• 26 Juli 2010 - 16:29

Harrie:

Geweldig Nina.
    Julie zullen je geen moment vervelen want er is genoeg te zien en te beleven.Met mijn knietje gaat het al een stuk beter.Geniet ervan,doe Niek de groeten en nog heel veel plezier.Tot nog eens
    Pa Ma

• 28 Juli 2010 - 19:40

Lisette:

Jullie vermaken je daar wel, klinkt weer leuk allemaal! Wij moeten nog 1 dagje werken en vrijdag gaan we ook richting zon, eindelijk, ben er wel aan toe. Het is de vraag of ik jullie verhalen dan nog zal lezen, maar het gaat daar toch wel door verwacht ik... Heel veel plezier daar en doe voorzichtig (vooral jij Niek!!).

Groetjes Patrick, Lisette, Mila en Zeb