Een oase van rust in Nepal - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Nina Romme - van Moll - WaarBenJij.nu Een oase van rust in Nepal - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Nina Romme - van Moll - WaarBenJij.nu

Een oase van rust in Nepal

Door: Nina

Blijf op de hoogte en volg Nina

06 Augustus 2010 | Nepal, Kathmandu

Na de drukte van Varanasi zijn we verder gereisd naar Shivpatinagar, een gehucht net voor de Nepalese grens. Daar overnachtten we in een voormalig buitenverblijf van de Maharaja. Erg mooi
met een grote tuin en balzalen als kamers. Er zaten ook een soort vossen of wilde honden o.i.d., maar die waren me helaas te vlug af. Onderweg zagen we nog saruskraanvogels. Leuk om die ook eens in hun natuurlijke omgeving te zien i.p.v. bij de BB.

Gisteren zijn we naar de grens gereden waar we zonder problemen India uit mochten en daarna Nepal weer in. Meteen een wereld van verschil: groen, schoon, minder getoeter, bredere wegen, en niet te vergeten: Direct bergen! Yeah, we hebben de Himalaya in zicht!

Nu zijn we in een hotel aan de rand van Chitwan Nationaal Park. We genieten van de rust na alle drukte van India. Vanochtend zijn we eerst met een kano de rivier opgevaren, en daar zagen we vrij snel een wilde olifant (in tegenstelling tot alle gedomesticeerde olifanten die hier rondlopen) en, tatatataaa, een Indische neushoorn. Helaas waren we nog op ruime afstand en weigerde de gids dichterbij te komen. Daardoor hebben we de neushoorn alleen door de verrekijker kunnen zien. Daarna zijn we aan land gegaan en hebben we een tocht door de jungle gemaakt. Best nog wel wat gezien voor een wandeltocht: Langoeren en rhesusapen, herten, krokodil en verder veel sporen van o.a. neushoorn, olifant en panter.

Vanmiddag gaan we in een jeep de 20000 merentocht doen. Hopelijk is het dan wel droog, want er valt op dit moment een mals tropisch buitje naar beneden... Ik heb ook mijn moed weer bij elkaar geraapt en we gaan toch echt een olifantentocht maken. Dit keer op een aziatische olifant in een mooi bakkie er bovenop.

Namaste! Niek en Nina

• 06 Augustus 2010 - 08:53

Laura:

Dit wordt echt genieten, denk ik. Dit is meer jullie stijl. Rust en vrije natuur, wat wil je nog meer. Iets heel anders dan drukte, herrie, viezigheid en troep. Daar zou ik ook geen vakantie hoeven.
    Geniet er nog maar van. Ik hoop alleen dat het deze keer geen dancing elefant wordt!!!
    Groeten
    Toon en Laura

• 06 Augustus 2010 - 11:07

Henrice:

Wat een verschil tussen die 2 landen.
    Het zal wel een weldaad zijn om dat getoeter niet meer te horen en niet steeds hoeven te kijken waar je je voeten neerzet.
    Nog veel plezier!!
    groetjes,Frans en Henrice

• 06 Augustus 2010 - 18:58

Maya:

Dit gebied lijkt me toch wel leuker dan al die poep en andere viezigheid in India. Nog een week genieten van het mooie groene Nepal met zijn beesten en bergen. Het blijft daar erg warm, hier is het nu niet zo warm rond 20 à 22 graden met af en toe een buitje. Over 1 week hebben wij ook vakantie en dan hoop ik dat het een paar graden warmer is. groetjes

• 07 Augustus 2010 - 05:46

Rick Hovens:

Jaaa, een olifantentocht. Leuk, dat hebben wij gisteren gedaan in Thailand :) Ik hoop wel voor je dat ze een wat beter bakje hebben, want ik heb wat spannende minuten beleefd waarbij ik er bijna vanaf donderde. Maar goed, dat hoort bij de ervaring. Geniet nog van dat prachtige land Nepal, en van de aardige mensen daar. Ik heb altijd nog een zwak voor het mooie Himalaya-staatje. En Chitwan: Oh zo jammer dat ik daar toen niet aan toegekomen ben.