Fly like an eagle - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Nina Romme - van Moll - WaarBenJij.nu Fly like an eagle - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Nina Romme - van Moll - WaarBenJij.nu

Fly like an eagle

Door: Nina

Blijf op de hoogte en volg Nina

09 Augustus 2010 | Nepal, Pokhara

In Chitwan hadden we niet zoveel geluk. De 20000 meren tocht was leuk, maar leverde niet veel meer op dan wat herten, aapjes en ijsvogeltjes. De volgende dag gingen we op de rug van een olifant de jungle in. Eventjes wennen, maar gelukkig hadden we een erg goed luisterende olifant en konden we na een tijdje lekker genieten van het schommelen. Bij aanvang regende het pijpestelen, maar ook dat ging snel over. Op zoek naar de Indische neushoorn! Maar helaas, het gras stond hoger dan de olifanten (en heet dus niet voor niks olifantengras) en er gingen erg veel olifanten tegelijk het gebied in. Onze driver deed erg zijn best en maakte nog een extra rondje door het hoge gras, maar het mocht niet baten. Geen rhino.

Gisteren zijn we doorgereisd naar Pokhara, een plaatsje aan de voet van de Himalaya. Niek heeft het eerste stuk nog geraft en ik ben gewoon met de hobbelbus gegaan. Aangekomen in Pokhara had ik de knoop doorgehakt; ik ging met Niek mee paragliden! Maar de volgende ochtend waren we toch wel een beetje teleurgesteld; bewolking, bewolking en nog eens bewolking. Dat werd dus geen paraglide voor ons. Maar in de loop van de ochtend klaarde de lucht op en kregen we een seintje: we gingen alsnog later op de ochtend. Met een beetje kriebels in de buik ging ik op weg. Niek had natuurlijk nergens last van... En daar gingen we dan! Samen met een ervaren 'piloot' de berg af. Eerst een aanloopje doen en dan zweven maar. Geweldig uitzicht over het dal. Het was jammer genoeg net iets te bewolkt om de besneeuwde toppen van de Himalaya te zien. Dat mocht de pret niet drukken, het was een onvergetelijke ervaring. Op een gegeven moment kwamen Niek en ik vlak naast elkaar te hangen en gaven de parachutes elkaar een kusje (helemaal in de wolken, haha). De landing verliep heel soepeltjes en na een half uur stonden we weer veilig op de grond.

Morgen alweer door naar Kathmandu en dan komt het einde langzaam aan in zicht... Nog even niet aan denken.

Heel veel groetjes uit Nepal van de paragliders!

• 09 Augustus 2010 - 12:26

Marieke:

Wow, wat spannend dat je met Niek mee bent gaan paragliden! Zeker weten dat dat heel gaaf was. Jammer dat je niet alle dieren hebt kunnen zien, want dat is toch ook wel waar jullie voor gaan.

Ik snap dat je nog niet wilt denken aan thuis komen, maar ik zou het niet erg vinden. Ik mis mijn zwemmaatje...

Maar veel plezier nog!
    Groetjes,
    Marieke

• 09 Augustus 2010 - 13:32

Laura:

Par5agliden is geweldig als iemand anders het doet. Maar ik kan me helemaal voorstellen dat je kriebels had. Gelukkig is alles goed afgelopen evenals de olifantentocht.
    Geniet nog maar eventjes, want het is weer zo voorbij.
    Groetjes aan Niek.
    Laura

• 09 Augustus 2010 - 16:22

Harrie:

Kort en krachtig.
    Geweldig Pien.
    Groetjes aan Niek en geniet er nog van

• 12 Augustus 2010 - 16:26

Fam. Derks:

Hoi vakantie gangers.

Het zit er weer bijna op.
    Dat paragliden is niks voor ons. Een goede reis terug.

We spreken je wel weer als je in Eersel bent.