L’anniversaire - Reisverslag uit Maroua, Kameroen van Nina Romme - van Moll - WaarBenJij.nu L’anniversaire - Reisverslag uit Maroua, Kameroen van Nina Romme - van Moll - WaarBenJij.nu

L’anniversaire

Door: Nina

Blijf op de hoogte en volg Nina

27 Juni 2005 | Kameroen, Maroua

Ik ben weer een nieuwe ervaring rijker, je verjaardag vieren in het buitenland. Van de ene kant was het heel erg leuk, maar ik kreeg er ook wel een beetje heimwee van… Maar ik zal ’s vertellen hoe m’n dag is geweest.
Heel de week lagen er al allerlei kaartjes en pakketjes op mij te wachten, maar ik heb m’n nieuwsgierigheid kunnen bedwingen en heb gewacht tot ik jarig was. Maar m’n geduld begon wel een klein beetje op te raken, dus had ik besloten dat ik ’s nachts om 24.00u toch wel alles open mocht maken. Het was nog even twijfelachtig of ik misschien toch maar tot 23.00u hoefde te wachten, want dan was het in Nederland al wel 25 juni. Vrijdag ’s avonds kwamen we rond een uur of acht thuis en moest ik dus nog een hele tijd wachten tot ik echt jarig was. Toen zijn we maar eerst even Lord of the Rings gaan kijken op de computer, en dat was weer zo spannend dat het ondertussen al 23.30u was geworden. Toen vond ik dat ik tussen de tijden van Nederland en Kameroen in, wel mocht beginnen met openmaken. Allemaal leuke kaartjes en kadootjes, was echt supercool. Van Anouk kreeg ik een hele mooie zilveren hanger (zie foto), maar het allercoolste kado kwam toch wel van Niek. Hij had een filmpje op dvd gezet met allemaal mensen die voor mij gingen zingen en me feliciteerden. Echt superleuk om iedereen van thuis zo weer even te ‘zien’. Ik heb de afgelopen dagen het filmpje al erg vaak gezien! Alle mensen bedankt voor de prachtige serenades en lieve woorden, ik vond het echt super!! Zaterdagochtend werd ik door Anouk verrast met een heus ontbijtje op bed. Ik geloof niet dat ik dat met m’n verjaardag al ooit eerder heb gehad, dus dat was in ieder geval heel leuk. Overdag heb ik verder niet echt iets speciaals gedaan, lekker gerelaxed. En nog telefoontjes en smsjes ontvangen. Van Marjolein en Amar kreeg ik nog verschillende kleine kadootjes, waaronder een cd met heuse ‘decalé’ muziek. Dat is muziek uit Ivoorkust, waar ze hier in Kameroen helemaal weg van zijn. En het was zelfs met videoclips, dus ik kan in Nederland ook nog ’s laten zien hoe ze hier dansen… Van m’n veldbegeleiders kreeg ik een zilveren poppetje als hanger. Het schijnt voor vruchtbaarheid te staan, maar ja, Kameroenesen hebben op hun 23e natuurlijk allang één of twee kinderen, gelukkig gaat dat in Nederland net effe iets anders! ’s Middags ben ik nog even gaan internetten, webcammen met Niek en met pap en mam en (heel eventjes) tante Luus. Ook iedereen die een berichtje op de site heeft gezet, of een e-card of mailtje hebben gestuurd: Dankjewel!
’s Avonds gingen we eten bij monsieur Amos. Hij had een heerlijk etentje samengesteld: tomatensoepje vooraf, kip en vis met friet en plantaine (soort gefrituurde banaan), en als toetje een overheerlijke chocoladetaart met ‘Bonne anniversaire’ erop. Die laatste staat trouwens ook op de foto, als bewijs dat ze hier in Kameroen echt wel taart hebben! En ook nog ‘s mega lekker… Maar goed, alle credits aan Amos natuurlijk, want die weet wel hoe hij een goeie taart moet maken!

In Kameroen hebben de meeste mensen geen geld om hun verjaardag uitgebreid te vieren, dus het is ook niet echt gebruikelijk om een feestje te geven, of zoiets. Maar ik heb er (samen met Anouk) toch een leuke dag van kunnen maken. Nogmaals iedereen bedankt voor alle felicitaties en van de week nog een laatste berichtje voordat we voor de laatste keer de bush weer ingaan.

Liefs van Nina!

  • 27 Juni 2005 - 19:36

    Rick:

    Te laat, maar toch gefeliciteerd nog. Klinkt leuk, zo'n verjaardag 'far away'. Ik kan me wel voorstellen dat het voor die mensen daar allemaal heel erg luxe is om het zo te vieren. Doen ze echt helemaal niets eraan, normaliter?

  • 27 Juni 2005 - 19:37

    Annemieke:

    Fijn dat je n leuke verjaardag hebt gehad!
    ben benieuwd naar de zilvere hanger enzo, die zie ik nog niet bij de foto's, ik denk dat ik nu zelfs iets te snel ben ;) haha
    Nouja k kijk later nog wel n keer,

    groetjes Annemieke

  • 28 Juni 2005 - 08:17

    Marieke:

    Hoi meis,

    fijn dat je zo'n leuke verjaardag hebt gehad. Wij hebben hier ook al veel plezier gehad om de video van Niek! Ik ben nu voor mijn doen ook 'far and away from home'. Arnhem wel te verstaan, ha ha. Veel plezier nog.

    liefs,
    Marieke

  • 28 Juni 2005 - 08:35

    Lein:

    hihi, ik zie het helemaal voor me, dat je zo zit te wachten om je pakjes uit te pakken!! Heb je mijn liedje nog (laten) zingen? Haha, ik hoop iig dat je een fijne dag hebt gehad, maar dat zal wel, en toch nog geniet van de laatste maandjes in Afrika!

    xxxxxlein

  • 30 Juni 2005 - 07:51

    Anneke:

    Hoi Nina,
    Wow, dat is inderdaad wel een heel fijne verjaardag! Ik heb ook nog nooit ontbijt op bed gekregen (ik moet eens een stille hint aan Koen geven denk ik). De laatste keer de bush in. Ik hoop dat je nu wel je leeuwen te zien krijgt. Veel plezier nog en groetjes,
    An

  • 30 Juni 2005 - 20:56

    Tante Mia:

    Ha Nina,
    Vandaag hebben we jouw kaart gekregen. Dankjewel!
    Wel een belevenis om je verjaardag zo ver weg te vieren!
    Groetjes van ons.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kameroen, Maroua

Kameroen

Recente Reisverslagen:

13 September 2005

Oost, west, thuis best!

09 September 2005

Bijna naar huis!!

02 September 2005

Tropical rainforest!!!

27 Augustus 2005

Bénoué et le train

23 Augustus 2005

Au revoir Maroua!
Nina

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 163
Totaal aantal bezoekers 106042

Voorgaande reizen:

16 Juli 2012 - 31 Juli 2012

Cuba

15 November 2011 - 04 December 2011

Uganda

21 November 2010 - 01 December 2010

Zuid-Afrika

23 Juli 2010 - 14 Augustus 2010

India en Nepal

15 December 2009 - 31 December 2009

Costa Rica

31 Juli 2009 - 15 Augustus 2009

Noorwegen en Denemarken

23 November 2008 - 17 December 2008

Zuidelijk Afrika

19 November 2007 - 26 November 2007

Egypte

13 Juli 2007 - 05 Augustus 2007

China

18 Maart 2005 - 11 September 2005

Kameroen

Landen bezocht: