Eerste dag: luiaard gezien! - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Nina Romme - van Moll - WaarBenJij.nu Eerste dag: luiaard gezien! - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Nina Romme - van Moll - WaarBenJij.nu

Eerste dag: luiaard gezien!

Door: Nina

Blijf op de hoogte en volg Nina

16 December 2009 | Costa Rica, San José

Hallo allemaal,

Na een meer dan 24 uur durende reis van Eersel via Schiphol en Houston zijn we gisteravond in San Jose aangekomen. Een behoorlijk vermoeiende reis, zeker gezien het tijdverschil van 7 uur met Nederland. Onze reisbegeleider maakte goed gebruik van onze jetlag (4 uur ´s ochtends al wakker) door om 8.00u een wandeling met ons te maken langs een aantal leuke plekken in de hoofdstad. Meteen ook een en ander geleerd over Costa Rica.

Daarna zijn we in ongeveer twee uur rijden in een heel andere wereld terecht gekomen, namelijk in het regenwoud. San Jose ligt in een dal en door de bergen zijn we in Sarapiqui aangekomen. Hier hebben we al een mooie tocht gelopen, waarbij we veel bijzondere dingen hebben gezien. Het meest speciaal waren toch welde blue jeans frog (rode kikker met blauwe poten) en natuurlijk de luiaard! Het was alleen maar een bolletje haar in de boom, maar wel behoorlijk dichtbij. En dat op de eerste dag! Misschien hebben we binnenkort nog wel meer geluk en kunnen we de luiaard nog beter bekijken.

We verblijven in een prachtige omgeving in ronde hutten waar vroeger hele indianenfamilies in leefden. Nu hebben ze daar nette kamers ingemaakt, maar wel erg safeervol. De accomodatie ligt midden in de natuur, dus erg rustgevend!

Hopelijk kunnen we binnenkort weer eenkeertje internetten, tot dan!

Groetjes (ook van Niek, papa en mama), Nina

• 17 December 2009 - 07:36

Marieke:

Hallo allemaal,

dat is meteen een voltreffer op de eerste dag! Leuk hoor! In ieder geval heel veel plezier gewenst. Maar zo te lezen gaat dat goed komen.

Groetjes,
    Marieke

• 17 December 2009 - 08:15

Rick:

Zo zo, jij maakt ook weer leuke reisjes. Geniet van het 'biologenland' bij uitstek.

• 17 December 2009 - 08:33

Laura:

Nina en alle anderen,
    Wat een geluk om meteen in de boter te vallen door het zien van de rode kikker en de luiaard! Was jullie reis vertraagd? En is het bij jullie 7 uur vroeger of later?
    Toon heeft vanmorgen de kliko buiten gezet. Alles was goed.
    Het is hier echt koud. Eigenlijk zou er al sneeuw hebben moeten liggen. Maar er is nog niets. In Friesland waren al sneeuwheuvels van anderhalve meter! Dat hoeft van mij niet. Maar volgens SBS 6 zou hier 6 tot 11 cam vallen. Toch een behoorlijk laagje.
    Nina, wens iedereen een hele fijne vakantie en tot er weer een berichtje komt.
    Toon en Laura

• 17 December 2009 - 16:00

Mie En Sie:

Hallo allemaal.
    24 uur....poewee dan ben je écht wel aan vakantie toe!Geniet er maar van en tot volgend jaar!
    groetjes van jullie tantetjes en zusjes.

• 17 December 2009 - 16:57

Kees & Toos:

Hallo Allemaal.

Blij dat jullie goed aangekomen zijn in Costa Rica.
    Voor die luiaard hoef je niet zover te gaan. haha.
    Die ligt hier een onder de tafel.
    Geniet verder maar lekker van jullie reis.Doeiiiiii...

• 17 December 2009 - 22:30

Nina:

En als kers op de taart hebben we vandaag de luiaard nog beter gezien, met een jong!!! Echt geweldig. Ze kwam heel mooi voorbij gekropen met het jong op de buik, echt super!

• 18 December 2009 - 15:52

Henrice:

Wat geweldig dat je later nogmaals en betereen luiaard hebt gezien. Hier is gisteren een pakje sneeuw gevallen dus geniet maar van het lekkere weer en hopelijk valt er nog veel te zien en te beleven.Groetjes voor jullie alle vier van ons

• 18 December 2009 - 18:49

Annemieke:

Leuk!!! Ben benieuwd naar de verdere verhalen en natuurlijk de foto's!

Groetjes Annemieke