De hacienda en het strand - Reisverslag uit Sámara, Costa Rica van Nina Romme - van Moll - WaarBenJij.nu De hacienda en het strand - Reisverslag uit Sámara, Costa Rica van Nina Romme - van Moll - WaarBenJij.nu

De hacienda en het strand

Door: Nina

Blijf op de hoogte en volg Nina

25 December 2009 | Costa Rica, Sámara

In het plaatsje Ricon de la vieja verbleven we op een echte hacienda waar weer vanalles te doen en te beleven was. We zijn op tijd opgestaan om ee nflinke wandeling te maken langs drie watervallen. De tweede waterval was een natuurlijke glijbaan, waar zelfs ik na lang twijfelen vanaf ben gegaan. Geweldige omgeving midden in het woud, maar wel erg koud water! Even wennen en vervolgens een heerlijke verfrissing na een warme wandeling. Aan het einde van de wandeling was er tijd voor ontspanning in de vorm van een modderbad met modder aangeleverd vanaf de naastgelegen niet meer werkende vulkaan. Goed voor de foto´s... Daarna nog even relaxen in de warmwaterbaden. ´s Avonds zagen we vanaf de sunset bar onder het genot van een Pura Vida cocktail een prachtige zonsondergang.

Vanuit Ricon de la vieja zijn we verder gereden naar Samara, een gezellig kustplaatsje aan de pacifische oceaan. Hier is het heerlijk genieten van de zon en lekker relaxen. Gisteren zijn we met een vissersbootje de zee op gegaan op zoek naar dolfijnen. Nou, die hebben we in grote groepen gevonden ongeveer zes kilometer uit de kust. Soms waren we omsingeld door wel 50 dolfijnen, echt een geweldig gezicht! Niek was snel het water ingedoken en heeft gesnorkeld tussen de dolfijnen. Hij heeft ze zelfs kunnen horen onder water! Achteraf bleek dat het in Costa Rica illegaal is om te zwemmen met dolfijnen, maar daar trok ons schippertje zich niks van aan. Een unieke ervaring dus. We hebben later ook nog gesnorkeld in ondieper water dichterbij de kust, waar je veel mooie vissen kon zien. Niek heeft ´s middags surfles gehad en heeft de golven goed getrotseerd. Ik heb mezelf nuttig gemaakt als fotograaf, haha.

Gisteravond hebben we kerstdiner gehad aan het strand en vandaag is nog even een dagje rustig aan doen. Vanavond gaan we hopelijk schildpadden bekijken die aan land komen om hun eieren te leggen. Het loopt een beetje tegen het einde van het seizoen, dus nog even afwachten wat het wordt. Morgen gan we weer terug naar San Jose. Daarna staat alleen de trip naar Tortuguera op het programma, ben erg benieuwd wat dat ons nog gaat brengen.

Hasta luego! Nina

• 25 December 2009 - 21:20

Jan En Paula:

Wij genieten weer van jullie reisverslag en foto's,gr.J.& P.

• 25 December 2009 - 21:34

Tante Toos:

Hallo vakantiegangers.

Weer een heel verhaal.
    En de foto`s zijn echt geweldig. Wat is het daar mooi van natuur met al die beestjes.
    Wij zijn nu hier met heel het gezin ,lekker thuis gegeten en wat cadeau`tjes uitgepakt
    en gaan nu aan een
    lekkkere borrel drinken.

doeiiiiiiiiiiii

• 25 December 2009 - 22:03

Annemieke:

Foto's om jaloers op te zijn hoor!
    Geniet nog maar van de laatste dagen daar!

• 26 December 2009 - 12:38

Laura:

Hallo vakantiegangers,
    Wat een mooie foto's! En wat een fijne vakantie. Nog een paar dagen genieten. Voor jullie terugreis heb ik nog een verrassing. Toen het hier zo gesneeuwd had hebben de treinen niet gereden. Nu heeft NS besloten om op 31 december alle reizigers per trein 40% korting te geven. Zodoende hopen ze de mensen een beetje tegemoet te komen. Voor jullie weer een meevallertje!
    We zien jullie graag terug op oudjaar!!!
    Toon en Laura

• 28 December 2009 - 11:39

Tante Toos:

Hallo Vakantiegangers.

De Laatste dagen komen aan voor jullie vakantie.
    Allemaal een fijne reis terug. en tot ziens.
    Doeiiiiiiiiiii