Regenwouden en nog veel meer - Reisverslag uit Monteverde, Costa Rica van Nina Romme - van Moll - WaarBenJij.nu Regenwouden en nog veel meer - Reisverslag uit Monteverde, Costa Rica van Nina Romme - van Moll - WaarBenJij.nu

Regenwouden en nog veel meer

Door: Nina

Blijf op de hoogte en volg Nina

19 December 2009 | Costa Rica, Monteverde

Na ons eerste bezoek aan het regenwoud zijn we verder gereisd naar La Fortuna, bekend om de vulkan de Arenal. Deze vulkaan is in 1968 voor het eerst uitgebarsten en is nog steeds in werking. We hebben de vulkaan overdag heel goed en zonder bewolking kunnen zien. Helaas was het ´s avonds niet mogelijk om ook echt de lava te zien. Overdag zijn we in warmwaterbaden gaan zwemmen, die werden verwarmd door de hitte van de vulkaan (uit de grond). Onderweg kwamen we ook nog langs de leguanenbrug die zijn naam eer aan deed, wat een berg leguanen zaten daar bij elkaar! Wel goed voor de foto´s...

Vandaag zijn we vanuit La Fortuna vertrokken naar Monteverde. Eerst ´s ochtends nog een mooie wandeling gemaakt over verschillende hangbruggen hoog tussen de toppen van de bomen. Onderweg vooral veel bomen en planten gezien, maar helemaal op het einde toch nog een nieuwsgierig neusbeertje gespot. Even later kwamen we onderweg nog een hele familie neusberen tegen. Ook de brulapen waren weer vertegenwoordigd. Ze slingerden mooi tussen de bomen.

Nu zijn we dus in Monteverde en morgen gaan we een canopy tour doen (slingeren van boomtop naar boomtop via kabels) en ook een avondwandeling door het nevelwoud. Genoeg te beleven dus!

De hotels waar we verbijven zijn allemaal erg mooi, dus ook wat dat betreft niks te klagen. Het weer is qua temperatuur goed, maar soms wel wat regen. Maar natuurlijk heel wat anders dan de sneeuw in Nederland.

Tot schrijfs maar weer! Groetjes, Nina

• 20 December 2009 - 12:38

Raoul En Marieke:

Hallo vakantiegangers,

klinkt allemaal weer erg mooi en tropisch! Ik geloof meteen dat jullie een mooie vakantie hebben.

Hier in Nederland is het ook heel mooi. Er is bijna 10 cm sneeuw in Eersel gevallen! Ze voorspellen een echte witte kerst (en dat sinds 1981).

Veel plezier gewenst. Wij gaan nog even sneeuw ruimen.

Groetjes,
    Raoul en Marieke

• 20 December 2009 - 14:31

Nouk:

Heeeey vakantievierders!
    Klinkt goed daar!! Een babyluiaard, hoe koel. Die zien er vast wel lief uit...;) Heeft je pa de Quetzal al gespot? Have fun met het zippen en pas op voor de abseil...
    Wij hebben net onze snowboardbroeken uit. Hier is het op en top winter! Genietze! Liefs,

• 20 December 2009 - 16:00

Laura:

Beste vakantiegenieters,
    Wat een belevenissen! Maar als je thuis was geloofde je je ogen niet. Het heeft hier de hele dag gesneeuwd! En niet zo maar een beetje. Toon heeft al drie keer sneeuw geruimd! Er ligt een berg.
    Wij kunnen ons bijna niet voorstellen dat het bij jullie zo'n mooi weer is. Kijk maar goed uit bij het abseilen! En houd vast! Ik krijg de rilling al als ik er aan denk.
    Groetjes en nog veel plezier!
    Toon en Laura

• 21 December 2009 - 16:51

Tante Toos:

Hallo Vakantiegangers.

Jullie maken nog wat mee Daar?
    Lijkt me toch een beetje eng om zo rond te slingeren.Maar wel mooi om te kijken.Hier is het echt winter.Houd aan tot zeker met de feestdagen.
    Treinen vliegtuigen busssen een grote chaos.
    Rijden veel niet.
    Dus jullie missen hier niets, geniet nog maar verder van jullie reis,
    doeiiiiiiiiii.