De Tarzan swing en tarantula - Reisverslag uit Monteverde, Costa Rica van Nina Romme - van Moll - WaarBenJij.nu De Tarzan swing en tarantula - Reisverslag uit Monteverde, Costa Rica van Nina Romme - van Moll - WaarBenJij.nu

De Tarzan swing en tarantula

Door: Nina

Blijf op de hoogte en volg Nina

21 December 2009 | Costa Rica, Monteverde

Na een enerverende dag gisteren in Monte Verde is het zeker de moeite waard even een verhaaltje te typen.

De dag begon meteen goed met een geweldige slingertocht door de boomtoppen van het nevelwoud. Eerst rustig aan beginnen met een klein stukje om te oefenen. Rechterhand hier, linkerhand daar. Vooral niet je hand voor het katrolletje zetten... En zwieren maar. Ik vond het superspannend, maar wel ontzettend leuk. En ik heb zelfs gewoon rond dureven kijken! Na een klein wandelingejte was het dan tijd voor de Tarzan swing. Ik ging gewoon mee met de groep en voor ik wist maakte ik een gigantische val naar beneden gevolgd door een swing door het woud. Eng, maar wel echt gaaf. Toch even grenzen verlegd... Daarna nog een paar gewone ritjes en als afsluiter de Superman. Het tuigje werd omgebouwd en daar hang je dan met de kabels aan je rug, zwevend onder de kabel. Dat was ook meteen de langste kabel van zo´n 700 meter. Alles bij elkaar een avontuur om nooit meer te vergeten.

´s Avond szijn we na half zes op pad gegaan voor een avondwandeling in het donker. Veel slapende vogels gezien, waaronder een heel mooi gekleurde toekan. Ook een paar heel kleine kikkertjes en het meest indrukwekkend vond ik toch wel de tarantula die even uit haar holletje werd gepord. Die was groot!! Ik ben niet echt een spinnenfan, maar dit was wel echt stoer om te zien.

Nu even lekker ontbijten (o.a. pannenkoeken, jippie! Maar ook scrambles eggs en rijst met bruine bonen natuurlijk) en dan gaan we weer verder naar Ricon de la Vieja. Op naar meer zon!

Groetjes, Nina

• 21 December 2009 - 17:04

Tante Toos:

Hallo vakantie gangers.

Jullie maken nog wat mee daar? Lijkt me wel een beetje eng om zo rond te gaan slingeren. Maar wel mooi om te kijken.
    Het is hier echt winter.
    Bussen vallen uit treinen en vliegtuigen.
    Jullie missen hier niets hoor.Houd nog zeker enkele dagen aan.Dus geniet er maar extra van daar in het mooie Costa Rica.doeiiiiiiiii

• 22 December 2009 - 08:15

Laura:

Nina,
    Hebben je ouders ook met die slingertocht meegedaan? En hoe heeft Niek het er af gebracht. Lijkt me verschrikkelijk!
    Geniet er maar van, maar kijk goed uit. Een ongeluk zit in een klein hoekje.
    Veel plezier.
    Toon en Laura

• 25 December 2009 - 09:11

Kees Toos & Annemiek:

We hebben sinds 1992 weer een witte kerst in Nederland!
    Toch wel een leuk plaatje als je er niet doorheen hoeft.

Tevens wensen wij julllie een fijne kerst op Costa Rica.

Groetjes,
    de derksjes uit eersel

• 25 December 2009 - 10:30

Lisette:

Hai vakantiegangers!

Klinkt weer zeer avontuurlijk daar, genoeg te doen en te zien. Jullie zijn weer een hoop fantastische ervaringen rijker als jullie terug zijn, ben benieuwd naar de foto's (vooral dat slingeren lijkt me wel leuk om te zien!!). Het is alweer kerst hier, deze keer zonder jullie... Heel veel plezier nog daar en we drinken er wel een extra op jullie. Fijne kerstdagen daar en geniet er nog van.

Groetjes Patrick, Lisette, Mila en Zeb.