Tortuguero - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Nina Romme - van Moll - WaarBenJij.nu Tortuguero - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Nina Romme - van Moll - WaarBenJij.nu

Tortuguero

Door: Nina

Blijf op de hoogte en volg Nina

29 December 2009 | Costa Rica, San José

We zijn net terug van een tripje naar het geweldige nationaal park Tortuguero. Helaas heeft dit park zijn naam niet helemaal waargemaakt, want we hebben geen zeeschildpadden kunnen zien, wel een aantal zoetwaterschildpadden. Gelukkig hadden we op onze laatste avond in Samara meer geluk, daar hebben we het eieren leggen van een schildpad van dichtbij mee kunnen maken, heel bijzonder.

In Tortuguero hebben we met het weer wel heel veel geluk gehad, stralende zon, dus perfecte omstandigheden om vanaf het bootje veel dieren te spotten. Visarend, kaaimannen, veel mooie en zeldzame vogels, groene boomslang, stekelvarken, otter en helemaal geweldig: drie soorten apen. Alle soorten die daar voorkomen hebben we gezien: brulapen, slingerapen en kapucijnerapen. Allemaal van erg dichtbij, dus erg leuk! De kapucijners waren op hun gemakje schelpdieren aan het vissen en daarna op een boomstam kapot slaan en oppeuzelen, heel grappig.

Nu nog een nachtje in San Jose en dan gaat morgen de terugreis beginnen. Gaat weer een hele trip worden: eerst van San Jose naar New York, en dan door naar Amsterdam. Hopelijk vallen de veiligheidsmaatregelen mee, we zullen het zien. Als het goed is zijn we donderdag rond 10.00u op Schiphol.

Groetjes en tot in Nederland, Nina

• 29 December 2009 - 22:47

Will.:

Goede reis terug en we zien jullie donderdagavond om het nieuwe jaar in te luiden.

• 30 December 2009 - 14:52

Jan En Paula.:

Ook van ons een goede reis terug en tot donderdagavond.

• 03 Januari 2010 - 20:56

Chris:

Hey Nina, op hyves heb ik je niet kunnen vinden.. maar n beetje speurder laat zich niet kisten.

Groeten van Chris uut Nimwegen.