Comme les Camerounaises… - Reisverslag uit Maroua, Kameroen van Nina Romme - van Moll - WaarBenJij.nu Comme les Camerounaises… - Reisverslag uit Maroua, Kameroen van Nina Romme - van Moll - WaarBenJij.nu

Comme les Camerounaises…

Door: Nina

Blijf op de hoogte en volg Nina

25 Mei 2005 | Kameroen, Maroua

Ik begin zo langzaamaan te transformeren in een echte Kameroenese… We zijn nu al twee dagen bij de vrouw van onze chauffeur van afgelopen veldperiode geweest. Gisteren kregen we een eerste laag kleurstof op onze voeten, zodat we uiteindelijk zwarte voetzolen zullen krijgen. Eerst werden de voeten afgeplakt met tape en daarna werden ze ingesmeerd met een modderachtig goedje wat uiteindelijk voor de kleur moet zorgen. Plastic zak eromheen en broeikassen maar. Terwijl het spul van de voeten aan het intrekken was, ging de vrouw met mijn haar aan de slag. Na de grove vlechten van vorige keer, was dit wel even iets anders. Ze maakt echt superkleine vlechtjes, en met mijn nassara-haren was het helemaal een hele klus. Na een halve dag werden de voeten bevrijd van de plastic zakken en werd de opgedroogde modder door één van de kinderen vakkundig verwijderd, met een niet al te klein mes uiteraard. Ik dacht echt even als dat maar goed gaat, maar ze had het duidelijk vaker gedaan. De voeten kwamen er behoorlijk knaloranje uit, maar we werden ervan verzekerd dat dit na drie keer zeker anders zou zijn. Tussen de middag kregen we een lekker bordje rijst met saus voorgeschoteld, en daarna ging de mevrouw weer vrolijk verder met mijn haar ‘très glisée’. Ja, het schoof inderdaad als een gek. Aan het eind van de dag had ze niet meer genoeg licht van het peertje dat aan het plafond ging, terwijl mijn haar nog altijd niet klaar was. En volgens onze chauffeur zou het in twee uurtjes wel gedaan zijn… Dus de volgende dag weer terug, eerst weer de voeten insmeren en vervolgens was ze nog twee uurtjes bezig met mijn haar, en toen was het dan eindelijk af. Het resultaat is best cool, maar toch wel anders dan ik had verwacht, maar ja je moet alles een keer meegemaakt hebben. De voeten beginnen al donkerder te worden, dus dat gaat de goede kant op, morgen de laatste keer.
Wel grappig dat er constant mensen in en uit lopen, soms om de nassara’s te bewonderen, een andere keer om de baby te droppen, het kan hier allemaal!
De foto’s volgen de volgende keer, want die staan nog niet op de computer. Ondertussen hebben we ook weer een andere lap stof gekocht, dus daar ga ik binnenkort maar weer eens voor naar de kleermaker om een mooie jurk te laten maken.

Dat was het voor nu, volgende keer is het resultaat op de website te bewonderen!

Liefs van Nina!

  • 25 Mei 2005 - 19:11

    Gerry:

    Hallo Nina
    Wat een geweldig avontuur beleef je in dat verre land, je tante Luus en ik hebben toch maar weer iedere keer gesprekstof, ik vind het fantastisch al die verhalen die je iedere keer weer verteld. Ik blijf het volgen en wacht weer op je volgend avontuur. Geniet ervan.
    Groetjes van Gerry.(het colegaatje van tante Luus)

  • 25 Mei 2005 - 20:44

    Yolanda:

    Hier moet ik ook nog ff snel wat bijzetten natuurlijk. Ik was namelijk net vergeten te zeggen dat ik natuurlijk niet kan wachten op de foto's van je pikzwarte voetjes, haha!!!
    Nogmaals kus,
    Yolanda en Boet

  • 26 Mei 2005 - 07:32

    Marieke:

    Hoi Nina,

    pikzwarte voeten, wat grappig! Dat zal er wel komisch uitzien :-).

    Het smsje van gisteren is niet aangekomen. Ik heb wel jouw email ontvangen. gelukkig komt de gewone post ook goed aan.

    Ik wacht op de foto's!

    Liefs,
    Marieke

  • 26 Mei 2005 - 15:56

    Marloes De Kort:

    He Nina, hoe is ie? Jullie mam vertelde van je site dus dan moet ik wel ff kijken he. Ik wens je heel veel plezier, succes en alles wat je nodig hebt!! Liefs Marloes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kameroen, Maroua

Kameroen

Recente Reisverslagen:

13 September 2005

Oost, west, thuis best!

09 September 2005

Bijna naar huis!!

02 September 2005

Tropical rainforest!!!

27 Augustus 2005

Bénoué et le train

23 Augustus 2005

Au revoir Maroua!
Nina

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 134
Totaal aantal bezoekers 106041

Voorgaande reizen:

16 Juli 2012 - 31 Juli 2012

Cuba

15 November 2011 - 04 December 2011

Uganda

21 November 2010 - 01 December 2010

Zuid-Afrika

23 Juli 2010 - 14 Augustus 2010

India en Nepal

15 December 2009 - 31 December 2009

Costa Rica

31 Juli 2009 - 15 Augustus 2009

Noorwegen en Denemarken

23 November 2008 - 17 December 2008

Zuidelijk Afrika

19 November 2007 - 26 November 2007

Egypte

13 Juli 2007 - 05 Augustus 2007

China

18 Maart 2005 - 11 September 2005

Kameroen

Landen bezocht: