Les photos des traisses, des pieds et de la poulet - Reisverslag uit Maroua, Kameroen van Nina Romme - van Moll - WaarBenJij.nu Les photos des traisses, des pieds et de la poulet - Reisverslag uit Maroua, Kameroen van Nina Romme - van Moll - WaarBenJij.nu

Les photos des traisses, des pieds et de la poulet

Door: Nina

Blijf op de hoogte en volg Nina

27 Mei 2005 | Kameroen, Maroua

Zie hier dan het resultaat van vele uren Kameroenees handwerk. We dachten eerst nog dat we als een soort van henna mooie krulletjes op onze voeten zouden krijgen, maar de (voet)mode bleek hier toch anders te zijn, zoals je kunt zien. Alle Kameroenesen zeggen dat ze de voeten ‘très jolie’ vinden, dus het zal hier inderdaad wel mooi gevonden worden. Volgens Kameroenese begrippen ben ik met mijn traisses (vlechtjes) en voeten helemaal klaar om te trouwen, maar ik denk dat ik daar toch nog maar even mee wacht… Hoewel ik vandaag wel een aanzoek kreeg van een of andere rare kerel op straat, die vol overtuiging vertelde dat ie zoveel van me hield en dat ie me wilde omarmen. Het moet echt niet gekker worden…
Gisteren gingen we voordat we de laatste keer naar madam Bapetel (wanneer een vrouw getrouwd is, wordt ze gewoon mevrouw en dan de naam van haar man genoemd, dus dan zou ons mam mevrouw Harrie heten, hihi) gingen nog even langs de kippenmarkt om een kipje te scoren. We raken er al echt bedreven in, want uiteindelijk hadden we twee mannetjes tegen elkaar uitgespeeld, zodat we een flink kipje voor een redelijk prijsje hadden (2000 CFA, ongeveer 3 euro). En voor nog eens 100 CFA (15 cent) werd het kipje ter plekke op vakkundige wijze om het leven geholpen: Keeltje doorsnijden, vleugeltjes naar achteren vouwen, even laten stuipen, kipje in kokend water, veren plukken, ingewanden eruit, kop en poten eraf, en klaar was het kipje. Toen ik net in Kameroen was, zou ik er nog van gegruweld hebben, maar het is raar hoe snel dit soort voor ons ‘ongewone’ dingen ‘gewoon’ worden. We mochten van onze ‘amie’ (als je hier één keer iets koopt bij een persoon ben je al meteen z’n vriend, dus na de tweede keer al helemaal) foto’s nemen, dus voor mensen met een sterke maag zijn deze ook te bekijken. Mmm, bij nader inzien heb ik besloten dat de foto’s misschien toch niet zo geschikt zijn om op mijn website te zetten. Echt vrolijk ziet het er namelijk niet uit. Mensen die echt heel nieuwsgierig zijn, kunnen eventueel hun emailadres bij mij opgeven…

Morgen gaan we naar Waza, een ander nationaal park hier in de buurt, dus ik ben benieuwd in hoeverre dat verschilt van Bénoué. Het schijnt momenteel wel de tijd te zijn dat er grote groepen van soms wel honderden olifanten rondtrekken, dus als we die kunnen zien zou dat wel heel gaaf zijn. En dan de 31e weer terug naar Bénoué voor de derde veldperiode (daarna nog één).

Groetjes van KameroeNina!

P.s.: Vandaag heeft het in Maroua voor het eerst geregend, joepie! Eindelijk een beetje verkoeling, want dat kunnen we hier wel gebruiken. De afgelopen dagen was het om 9.00u al over de 30 graden…

  • 28 Mei 2005 - 06:42

    Niek:

    Ziet er echt leuk uit die vlechtjes staat je perfect van mij mag je ze altijd laten ztten mijn eigen Afrikaantje kus Niek

  • 28 Mei 2005 - 11:19

    Tante Mia:

    ha Nina,
    Lekker fris zo met die vlechtjes.(denk ik)
    Je voeten,wel makkelijk,dan zie je't niet zo gauw als ze vies zijn!!
    Ik hoop dat je de olifanten te zien krijgt!
    Heel veel groetjes van ons.

  • 28 Mei 2005 - 16:06

    Pa:

    Je ziet er leuk uit met je gekleurde voetjes en je vlechtjes.Hopelijk veel te zien in Waza.Veel plezier,groeten aan Anouk en tot hoors,bels,schrijfs of ziens.

  • 28 Mei 2005 - 18:04

    Yolanda:

    Op dit moment zit je in Waza dus ik hoop dat er nu een heeeeleboel olifanten langs je lopen!
    Met je coole haren en voetjes hoor je er idd helemaal bij, pas maar op voor nog meer huwelijksaanzoeken, haha!
    Ik hoop snel olifantenfoto's te kunnen bewonderen. Tot gauw.
    Kus, Yo

  • 29 Mei 2005 - 10:28

    Anneke:

    Hey Nina!
    Die vlechtjes zijn echt wel mooi! Wat is eigenlijk de reden waarom jou voeten zo geschilderd worden (of heb ik te snel gelezen, en staat het al ergens?). Nog héél veel plezier daar, ik ga nu verder studeren (binnen twee weken heb ik Italiaanse test ....)
    Groetjes vanuit (het nu voor twee dagen) warme België.
    An

  • 29 Mei 2005 - 18:06

    Gerda Bierens:

    Doen ze in Kameroen ook twee uur over haar invlechten of zijn ze er erg bedreven in?
    Lijkt me een heel stuk koeler zo en met die hitte is dat welkom.
    Ik hoop dat je olifanten tegen gekomen bent in Waza want dat lijkt me pas echt indrukwekkend.

  • 05 Juni 2005 - 13:31

    Kris:

    heej Nina!

    gave fotos joh. Ziet dr echt indrukwekkend uit! Veel plezier daar in de bush bush

    Dikke doei, je nichtje kris

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kameroen, Maroua

Kameroen

Recente Reisverslagen:

13 September 2005

Oost, west, thuis best!

09 September 2005

Bijna naar huis!!

02 September 2005

Tropical rainforest!!!

27 Augustus 2005

Bénoué et le train

23 Augustus 2005

Au revoir Maroua!
Nina

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 154
Totaal aantal bezoekers 106048

Voorgaande reizen:

16 Juli 2012 - 31 Juli 2012

Cuba

15 November 2011 - 04 December 2011

Uganda

21 November 2010 - 01 December 2010

Zuid-Afrika

23 Juli 2010 - 14 Augustus 2010

India en Nepal

15 December 2009 - 31 December 2009

Costa Rica

31 Juli 2009 - 15 Augustus 2009

Noorwegen en Denemarken

23 November 2008 - 17 December 2008

Zuidelijk Afrika

19 November 2007 - 26 November 2007

Egypte

13 Juli 2007 - 05 Augustus 2007

China

18 Maart 2005 - 11 September 2005

Kameroen

Landen bezocht: