Le Parc National de Waza - Reisverslag uit Maroua, Kameroen van Nina Romme - van Moll - WaarBenJij.nu Le Parc National de Waza - Reisverslag uit Maroua, Kameroen van Nina Romme - van Moll - WaarBenJij.nu

Le Parc National de Waza

Door: Nina

Blijf op de hoogte en volg Nina

29 Mei 2005 | Kameroen, Maroua

Vandaag zijn we naar Waza national park geweest, wat ten noorden van Maroua ligt. De omgeving is daar echt heel anders dan in Bénoué; het is er heel droog en dor, er staan erg weinig bomen, vooral veel hoge gele grassen en het is er heel erg vlak. Echt een beetje wat je je voorstelt bij een ‘standaard’ savanne, vond ik. Je maakt hier trouwens elke keer weer de meest bizarre dingen mee. Stel je voor, je fietst op de weg en plotseling steekt er een giraffe over recht voor je neus… Hier in Kameroen kan het allemaal, we zagen het gebeuren vanuit de auto! Dit was al voordat we de officiële ingang van het park gepasseerd waren, gewoon op de doorgaande weg. Daar liggen een aantal ‘passage des animaux’ van olifanten, giraffen en topi (een antilope soort), dus dat was meteen raak met de giraffen. Ook zagen we al eerder een hele groep dromedarissen oversteken. Die komen hier van nature helemaal niet voor, maar schijnbaar vond iemand het hier leuk om die beesten als huisdier te hebben.
Het rondcrossen in het park was echt supercool. Als een echte toerist uit het raampje van de auto kijken en proberen gave beesten te spotten. We hadden ook een goede gids bij ons, die zag de beesten al van een hele afstand. Waza staat ook bekend om de vele vogels die daar zitten, dus de meest opvallende heb ik ook even in het rijtje van gespotte dieren gezet:

Adelaar (denken we), Buffon’s Kob, Giraffe, Jakhals, Kroonkraanvogel, Marabu, Olifant, Paardantilope, Patas (aapje), Secretarisvogel, Struisvogel, Topi, Wrattenzwijn.

De groep olifanten was nog wel het meest indrukwekkend, die hebben we echt op de valreep nog gezien. We waren al een hele tijd aan het rijden zonder iets te zien, eigenlijk een beetje op zoek naar leeuwen, rijdend langs schaduwrijke plekjes waar ze wel eens konden liggen. Roept de gids opeens ‘éléphants!’. Dus wij met de auto de weg af richting die groep rijden die onder een boom in de schaduw stond. Dat was echt supergaaf, vooral die ‘kleintjes’, die natuurlijk ook al best groot zijn, waren echt heel schattig. We hebben ook nog even als een echte toerist foto’s gemaakt met onszelf erop. Dat moest ook van onze chauffeur, want dan hadden we bewijs dat we echt die olifanten gezien hadden, en dat we de foto’s niet zomaar ergens vandaan hadden gehaald. Tja, zo kun je het natuurlijk ook zien.
Voor de meeste foto’s gaan de credits naar Anouk, maar zelf heb ik ook wat foto’s, zodat je duidelijk kan zien dat de beesten echt heel dichtbij waren. Anders kan mijn camera er namelijk niet bij met z’n minieme zoom.

Dinsdag gaan we weer voor een kleine drie weken naar Bénoué, en dan komen we 19 juni weer terug in Maroua. Geniet van het lekkere weer in Nederland, dan doe ik dat hier!

Liefs van Nina

  • 29 Mei 2005 - 19:17

    Iet:

    Nina, het is schitterend om zo je avonturen te kunnen volgen en wat een geweldige foto's. Prachtig! Ga door, ga door.

    Groetjes Albert en Iet

  • 29 Mei 2005 - 19:43

    Nina:

    Het is heel leuk om je avontuur te volgen en een echt fotomodel met je nieuw kapsel,groetjes Jan en Paula

  • 30 Mei 2005 - 07:09

    Marieke:

    Hoi Nina,

    je haar is echt super! Jouw gekleurde voetjes iets minder, maar praktisch is het inderdaad wel. Hier is verder geen nieuws. Afgelopen weekend hebben we heel mooi weer gehad. Komende zaterdag gaan we naar Frequence. Ik hoop dat het dan ook zo goed weer wordt.

    Liefs,
    Marieke

  • 30 Mei 2005 - 10:47

    Henrice:

    Hoi Nina,leuk dat we zoveel verhalen en foto`s van je krijgen.Dit zullen we de komende weken weer missen!!
    Groetjes,Frans en Henrice

  • 30 Mei 2005 - 14:22

    Yolanda:

    Joepie: het is dus gelukt om olifanten te zien, heel mooi bewijs hoor! Heel veel succes en plezier weer voor de komende 3 weken in Benoue!!!!
    Kus Yo

  • 30 Mei 2005 - 16:37

    Laura:

    Nina, ik wens je weer een heel vruchtbare periode toe in de bush bush. Wat een geweldige verslagen!
    Je zult van Niek wel gehoord hebben dat oom Hein leukemie heeft. We wachten nog op de uitslag om te weten welke herstelmogelijkheden er zijn. Dat is dus een iets minder bericht. Maar over drie weken weten we meer.
    Heel veel groeten van Toon en mij.

  • 31 Mei 2005 - 10:52

    Annemieke:

    Ha Nina,

    Weer leuk dat je zoveel te vertellen had, nu moeten we jammergenoeg weer lang wachten op je lange verhalen :(
    Mijn avontuur komt ook steeds dichterbij hoewel ik nog steeds moet wachten op waar ik geplaatst zal worden.. Over die 3 weken zal ik dit denk ik wel al weten!
    Word wel al nieuwsgierig haha
    Nog heel veel plezier daar

    groetjes Annemieke

  • 01 Juni 2005 - 18:04

    Tante Luus:

    hoi nina,
    mooi verhaal mooi kapsel en mooie voeten(ha ha)we hebben 29 mei lekker even buiten gezeten. nog bedankt voor de muzikale hulde. wist je niet dat niek bij ons was? en sil trouwens ook. die heeft zich goed kunnen uitleven. 30 mei kwam ik in de keuken tot de ontdekking dat die kleine rakker een pieske had achtergelaten.maar dat is niet erg. nog veel plezier en werkgenot en tot een volgende keer. ik ga je ook nog een keer een sms sturen als je bereikbaar bent.tot nog eens en ook de groeten van ome roger.xxx

  • 03 Juni 2005 - 11:28

    Godelieve:

    Nina heel veel sucees in Kameroen en heel veel groeten van Godelieve van het verpleeghuis in Bladel.

  • 06 Juni 2005 - 13:29

    Will:

    geweldig wat jullie allemaal meemaken, geniet ervan, dat doen wij ook van jullie site.
    Groeten Will.

  • 07 Juni 2005 - 11:36

    Marleen Vanuit Jouw Kamer In Nijmegen:

    Hoi Nina, na lang zoeken op het net kwam ik eindelijk op jouw site terecht. Ik was erg benieuwd naar je verhalen, erg mooi! Wat mooi ook dat je ook zo veel geweldige foto's kan maken! Ik heb het hier erg goed op jouw kamer. Ik heb het wel ontzettend druk maar het bevalt me prima. Daarom ben ik al aan het rondkijken voor een andere kamer, voor als je straks terug bent. Nog heel veel plezier daar en tot in september.

    Groetjes,
    Marleen

    PS 1 plantje is dood, de rest doet het uitstekend!

  • 07 Juni 2005 - 17:04

    Jolleke Uit Roosendaal:

    hee nina. misschien een beetje late reactie, maarja niet anders gewend van mij. druk druk druk. zoals gewoonlijk. druk met het voorbereiden van de nieuwe badkamer. echt gaaf al die beesten zo in het echt!! En je haar!! echt super ok voeten waren wat minder maarja wat begrijpen wij hollanders daar nu van. Elk land zijn ding. Heel veel plezier nog de komende tijd.
    Groetjes Jolanda

  • 07 Juni 2005 - 21:02

    Henk Derks:

    Hallo Nina,
    Mooie verhalen heb jij!
    Ja, het zijn leuke ervaringen, blijf je verbazen en verwonderen!
    Ik wou, dat ik een paar dagen bij je was...

  • 09 Juni 2005 - 08:20

    Annemieke:

    Ook hier gaat het allemaal dichtbij komen..!
    Ik heb te horen gekregen dat ik in Morley in (de staat) Michigan ga wonen (jaja kun je weer wat opzoeken) bij de familie Reddy. Ik heb al veel met mijn gastmoeder gemaild enzo en het lijkt me tot nu toe in ieder geval echt allemaal super! Haar ouders nemen ook n exchange student in huis, ook een NL meisje (die k gister al op een bijeenkomst heb gezien!!) en zij woont ook nog eens bij me in de buurt. Ik zal op kamp gaan in Big Rapids en zal in september een weekje in New York zitten (:D) dus ik ben benieuwd!

    Annemieke

  • 09 Juni 2005 - 21:52

    Ome Henk En Ome Teun:

    Hoi Nina,
    Ik heb net met ome Henk je foto's bekeken.Vooral die foto van een jonge giraffe vanuit een boom? vond ik super!
    Ik denk dat ik toch ook eens naar Afrika moet.
    Ik ga je nu via deze site wat meer volgen en laat wel weer eens wat van me horen .

    Groeten Ome Teun en ook van Ome Henk bij wie ik nu al een jaar drie dagen in de week op kamers zit en wat heel gezellig is twee oude broertjes bij elkaar.

  • 10 Juni 2005 - 19:37

    Ingrid:

    Hallo Nina
    Het waren weer kei mooie foto's. Het is leuk om te zien hoeveel aparte dieren dat je daar zo al tegen komt in de rimbo.Ik wens je nog heel veel plezier en succes verder. Wij gaan nu een beetje vakantie vieren. Groetjes van Erik, Ingrid Noa en Joy.

  • 11 Juni 2005 - 07:31

    Lein:

    heej nina!!
    Hoe is het daar? Met mij iig goed. Heb wat nieuwe mensen leren kennen en werk hard met zeegras snijden en tellen :). Wanneer zijn jullie trouwens officieel klaar met de stage en gaan jullie reizen? Nog veel telplezier tot die tijd!
    xxxlein

  • 12 Juni 2005 - 13:17

    Ramona:

    Hey lieve Nina,

    toch maar eens op deze manier proberen, want volgens mij lukt het niet via hotmail. Of je hebt geen tijd gehad om terug te mailen. Ik lees iig steeds waar je mee bezig bent en wat je allemaal doet en meemaakt. Het klinkt allemaal erg leuk en spannend. Nu kan ik wel hele verhalen gaan vertellen over hoe het hier allemaal gaat met mij en zo, maar dat lijkt dan zo oninteressant in vergelijking met jou. Ik ben wel nog steeds aan de man en dan ook nog eens nog steeds dezelfde. Martin dus. Helaas gaat hij morgen voor drie maanden naar australië. En ik hoop zelf die amanden te vullen met stage en afronden van vakken om aan het einde vand e zomer dan toch eindelijk aan de scriptie te kunnen beginnen. Het gaat dus allemaal gewoon zoals het moet hier. Ik hoop dat dit berichtje wel aankomt (niet dat dat nu van levensbelang is of zo) voordat je gaat denken dat ik niet aan jou denk. Want dat doe ik natuurlijk wel. weet alleen niet zo goed wat ik je moet mailen zolang ik hier niets spannends meemaak.

    Liefs en dikke kus van Ramona.

  • 17 Juni 2005 - 10:58

    Maya:

    Ha nina,
    Hier het laatste nieuws van de familie. Janneke is geslaagd voor grafisch vormgever en Gonnie is geslaagd voor haar rij-examen, dus het was feest bij de fam.Gerritsen. Je veldperiode zit er weer bijna op. Ik ben weer benieuwd naar je verhalen.
    Tot zondag. doeii.

  • 17 Juni 2005 - 20:39

    Judith:

    hey nina,

    hoe gaaf het daar is hoef je niet te vertellen, dat zie ik zo wel van de foto s en verhalen. al die beesten en zo dichtbei!
    en nu heb ik je vlechtjes en voeten een stuk beter kunnen zien als op de webcam. vlechtjes=kei gaaf
    voeten+echt lelijk ja! veel op bloten voeten lopen dan slijt het snel.
    vandaag hebbebn wij iets gaafs gekocht. een zwembad 4m breed 1m diep, met trap enzo, echt leuk, dus misschien is het nog mooi weer als je terug komt dan kan je eens een keer komen duiken! hahaha
    en........... bijna jarig!
    heel veel plezier nog, en tot snel. groetjes juut en willem

  • 20 Juni 2005 - 11:32

    Ome Kees:

    Dag Nina,
    Ook wij blijven je avonturen volgen.
    Je verhalen en foto's zijn schitterend.
    Hier in nederland krijgen we ook al met afrikaanse taferelen te maken.
    De temperatuur loopt op tot over de 30 graden.
    In de Veluwse bossen is een loslopende Poema gesignaleerd en de python van een buikdanseres is losgebroken en heeft de vrije natuur gekozen.
    Verder hebben we hier ook nog met een levensgevaarlijke ontsnapte TBSer te maken gehad.
    Dus ook hier is het oppassen geblazen.
    Blijf jij ook goed op je vrienden en jezelf passen?

    Groetjes Fam Derks

  • 22 Juni 2005 - 08:18

    Anneke:

    Oh! Echt wel leuk die foto's! En zo dichtbij! Is het daar nu nog zo warm? Hier is het al enkele dagen enorm warm... alé, voor hier toch: zo'n 32° (of soms tot 35°) ... lekker puffen dus! Geniet nog van alles wat je doet en meemaakt ginder.
    Groetjes
    An

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kameroen, Maroua

Kameroen

Recente Reisverslagen:

13 September 2005

Oost, west, thuis best!

09 September 2005

Bijna naar huis!!

02 September 2005

Tropical rainforest!!!

27 Augustus 2005

Bénoué et le train

23 Augustus 2005

Au revoir Maroua!
Nina

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 195
Totaal aantal bezoekers 106044

Voorgaande reizen:

16 Juli 2012 - 31 Juli 2012

Cuba

15 November 2011 - 04 December 2011

Uganda

21 November 2010 - 01 December 2010

Zuid-Afrika

23 Juli 2010 - 14 Augustus 2010

India en Nepal

15 December 2009 - 31 December 2009

Costa Rica

31 Juli 2009 - 15 Augustus 2009

Noorwegen en Denemarken

23 November 2008 - 17 December 2008

Zuidelijk Afrika

19 November 2007 - 26 November 2007

Egypte

13 Juli 2007 - 05 Augustus 2007

China

18 Maart 2005 - 11 September 2005

Kameroen

Landen bezocht: